Τραυλισμός - Ο μικρός Τιμ
Το παραμύθι αυτό, το οποίο προέρχεται από το Αμερικανικό Ίδρυμα για τον Τραυλισμό περιγράφει στην ουσία το πώς μπορεί να αισθάνεται ένα παιδί που τραυλίζει. Ο τραυλισμός πρωταρχικά συνιστά διαταραχή στο ρυθμό της ομιλίας, μπορεί ωστόσο να θεωρηθεί και διαταραχή που σχετίζεται με την αποφυγή της ομιλίας. Τα παιδιά που τραυλίζουν προσπαθούν να μετακινηθούν από τον ένα ήχο στον άλλο, από τη μια συλλαβή στην επόμενη. Η προσπάθεια τους όμως δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε αυτή την παράμετρο, συνδέεται όπως ειπώθηκε και με την προσπάθειά τους να αποφύγουν τον προφορικό λόγο. Ο Τραυλισμός διαφοροποιείται από παιδί σε παιδί παίρνει όμως συνήθως τις εξής μορφές:Επαναλήψεις μεμονωμένων φθόγγων π.χ. Το μωρό ήπιε το γ-γάλα του
Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι ο τραυλισμός εμφανίζεται σε οικογένειες στις οποίες καταγράφεται κάποιο ιστορικό τραυλισμού. Ερευνητές υποστηρίζουν ότι κάποιο γονίδιο είναι πιθανό να επηρεάσει την εμφάνιση του τραυλισμού, αλλά το περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγαλώνει το παιδί δύναται να ενισχύσει ή όχι την εμφάνιση του τραυλισμού Έχει παρατηρηθεί ότι οι γονείς εμφανίζονται πιο αγχωμένοι όταν συνομιλούν με το παιδί τους που τραυλίζει παρά με το εκείνο το οποίο δεν τραυλίζει. Όταν οι γονείς έχουν κατανοήσει κάποια πράγματα σε σχέση με τον τραυλισμό και έχουν συνειδητοποιήσει τη βαρύτητα του ρόλου τους τότε περιορίζεται και το άγχος τους. Το πρόγραμμα παρέμβασης σε παιδιά με τραυλισμό αφορά την εκπαίδευση των γονέων σε μεθόδους, οι οποίες απενοχοποιούν το παιδί από το φόβο μήπως τραυλίσει κατά τη διάρκεια της ομιλίας, ενώ στοχεύουν στη χρήση στρατηγικών που ενισχύουν την αυτοπεποίθηση. Εκτός των άλλων διδάσκονται συγκεκριμένες τεχνικές στο παιδί με στόχο τη σταδιακή βελτίωση της ροής της ομιλίας.
|