Δραστηριότητες για παιδιάΟ χρόνος που περνάμε με τα παιδιά είναι πολύτιμος και ξεχωριστός. Ανακαλύψτε τη μαγεία όταν παίζετε μαζί με τα παιδιά και αφιερώστε το χρόνο σας. Ακολουθούν κάποιες δραστηριότητες που ευνοούν τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών.
Το κουτί με τα γλυκά όνειρα Θέμα: Διαχείριση κρίσεων / προβλημάτων Ηλικία: 3-10 ετών Υλικά Ένα κουτί, πολύχρωμο περιτύλιγμα, καραμέλες, αυτοκόλλητα, μαρκαδόροι, χαρτάκια. Περιγραφή
Προσέγγιση Αρκετά παιδιά βλέπουν εφιάλτες ή έχουν φόβους που σχετίζονται με το βραδινό ύπνο. Οι «αόρατες απειλές» δύναται να διαταράξουν την ηρεμία του παιδιού κατά τη διάρκεια του ύπνου. Αυτή η δραστηριότητα βασίζεται σε συμπεριφοριστικές τεχνικές και στοχεύει στη μείωση των φόβων και στην ενίσχυση της σχέσης γονέων – παιδιού, καθώς το μοίρασμα ευχάριστων εμπειριών και η αναφορά σε όμορφα όνειρα ενισχύουν την έκφραση των συναισθημάτων.
Τα χρώματα μου Θέμα: Ενίσχυση αυτοπεποίθησης Ηλικία: 6 ετών και άνω Στόχοι Συγκέντρωση πληροφοριών για τα συναισθήματα και τις δεξιότητες του παιδιού, ενίσχυση της αυτοπεποίθησης. Υλικά Ένα μικρό διαφανές πλαστικό δοχείο Διαφορετικά χρώματα άμμου Χρωματιστές χάρτινες καρτούλες που θα έχουν τον τίτλο τα θετικά / καλά μου στοιχεία Περιγραφή
Πολλά παιδιά δυσκολεύονται να εντοπίσουν τα θετικά τους στοιχεία. Μπορεί να ρωτήσουν «Τί πρέπει να πω» ή «Πού νομίζεις εσύ ότι είμαι καλός/ή». Αποφύγετε να δώσετε ακριβείς απαντήσεις. Είναι προτιμότερο να διατυπώσετε ερωτήσεις του τύπου αν ρωτούσες τους φίλους σου «Τί νομίζεις ότι θα λέγανε για σένα». Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να χρησιμεύσει σε περιπτώσεις διαχείρισης έντονων θυμικών αντιδράσεων ή άγχους.
Βόλτα με το μαγικό χαλί Θέμα: Κοινωνικές δεξιότητες Ηλικία: 3 – 7 ετών Ομαδικό παιχνίδι Στόχοι Ευνοείται η κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά μέσα στο πλαίσιο ομάδας Υλικά Μία μεγάλη πετσέτα πάνω στην οποία θα μπορούν να καθίσουν τα παιδιά, αυτοκόλλητα, μαρκαδόρους, χαρτιά Α4, πάζλ, παιχνίδι με νερόφουσκες, πλαστικό σετ για τσάι, χυμός ή κουλουράκια. Περιγραφή Ο αρχηγός του γκρούπ (μητέρα, πατέρας ή άλλος ενήλικας) ανακοινώνει στα παιδιά ότι πρόκειται να πάνε βόλτα με ένα μαγικό χαλί όπου θα επισκεφτούν διάφορους πλανήτες. Οι στάσεις που θα κάνουν θα είναι τέσσερις και σε κάθε στάση θα πρέπει να εκπληρώσουν μια συγκεκριμένη αποστολή. Με το πέρας της αποστολής κάθε παιδί θα παίρνει και ένα αυτοκόλλητο. Τα παιδιά κάθονται στο χαλί. Ο αρχηγός φροντίζει να είναι παραστατικός και να κάνει ποικίλα σχόλια προκειμένου να βοηθήσει τα παιδιά να μπουν στο κλίμα του παιχνιδιού- παραμυθιού και να πιστέψουν ότι το μαγικό ταξίδι προς τους πλανήτες θα ξεκινήσει από λεπτό προς λεπτό!
Ο δεύτερος προορισμός. «ο πλανήτης περιμένω την σειρά μου». Ο αρχηγός περνά μπροστά από κάθε παιδί κάνοντας νερόφουσκες τις οποίες πρέπει να σκάσει. Τα παιδιά θα περιμένουν υπομονετικά την σειρά τους. Στο τέλος δίνεται το αυτοκόλλητο. Ο τρίτος προορισμός. «ο πλανήτης ομαδική δουλειά». Εδώ τα παιδιά πρέπει να εργαστούν ομαδικά για να φτιάξουν ένα παζλ. Μπορεί να δοθεί βοήθεια αν είναι απαραίτητο. Το αυτοκόλλητο δίνεται μόλις ολοκληρωθεί η αποστολή όπου και αρχίζει το ταξίδι για τον τελευταίο προορισμό «τον πλανήτη φέρομαι ευγενικά». Στον πλανήτη αυτό γίνεται ένα πάρτι. Ποτηράκια, σετ τσαγιού, χυμοί και κουλουράκια περιμένουν τα παιδιά. Ο αρχηγός επισημαίνει ότι πρέπει να φέρονται ευγενικά. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν εκφράσεις όπως « γεια σου, τι κάνεις, μου δίνεις σε παρακαλώ ένα κουλουράκι, σε ευχαριστώ για την βοήθεια σου, εισαι ευγενικός, παρακαλώ κ.τ.λ.». τα παιδιά παίρνουν τα αυτοκόλλητα τους και επιστρέφουν στην βάση τους. Μόλις φτάσουν σπίτι συζητούν μαζί με τον αρχηγό τι έμαθαν από κάθε πλανήτη. Προσέγγιση Η δραστηριότητα αυτή χρησιμοποιεί την φαντασία και το συμβολικό παιχνίδι για να ενισχύσει τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών. Τα αυτοκόλλητα ενισχύουν τις θετικές συμπεριφορές καιν ευνοούν πραγματολογικές δεξιότητες. ( δομές ευγένειας, υπομονή, μοίρασμα). Χρησιμοποιείστε κατάλληλη μουσική ακόμα και κοστούμια για να γίνει το ταξίδι πιο φανταστικό!
Κλικ! Θέμα: Έκφραση, απεικόνιση συναισθημάτων Ηλικία: 6 ετών και άνω Ατομικό/ ομαδικό παιχνίδι Στόχοι Ενίσχυση του « λεξιλογίου των συναισθημάτων», καλλιέργεια των λεκτικών / μη λεκτικών εκφράσεων, εξάσκηση στην ικανότητα αναγνώρισης διαφορετικών συναισθηματικών καταστάσεων. Υλικά Καθρέφτης, ψηφιακή κάμερα, εκτυπωτής, κόλλα, πιόνια. Περιγραφή
Προσέγγιση Η εξερεύνηση των συναισθημάτων μπορεί να είναι δύσκολη για κάποια παιδιά, διότι δύναται να δυσκολεύονται να ερμηνεύσουν κάποια στοιχεία στη συμπεριφορά των άλλων. Με το παιχνίδι αυτό γίνεται μια προσπάθεια συναισθηματικής προσέγγισης και αναγνώρισης των εκφράσεων με εύκολο τρόπο. |